متن دلخواه شما
مطالب قاتی پاتی
پنج شنبه 23 بهمن 1393 ساعت 21:44 | بازدید : 1020 | نوشته ‌شده به دست mahdi | ( نظرات )

کدام شبکه‌های اجتماعی، بیشترین کشش را در جذب جوانان دارند؟ کدام شبکه‌ اجتماعی یا سرویس‌های ارتباطی، مخاطبانشان را بیشتر خانم‌ها تشکیل می‌دهند و یا کدام یک از شبکه‌های اجتماعی برای افراد با گروه سنی بالاتر  جذاب است؟ Bussines Insider در دموگرافیکی که در ادامه مطلب مشاهده می‌کنید، به این سوالات و پرسش‌هایی از این قبیل پاسخ داده است.

Bussines Insider با کمک هزاران منبع معتبر و با کمک تیم تحقیقاتی خود،‌ مطالب و آمارهای بلندبالایی را منتشر کرده است که در ادامه بخشی از نتایج آن را با هم مرور می‌کنیم. 

Facebook در جذب خانم‌ها موفق‌تر است

بر اساس رای گیری انجام شده در رابطه با رشد شبکه‌‌های اجتماعی در کشور آمریکا که در سال 2013 برگزار شد، فیس بوک بیشتر برای خانم‌ها جذاب است تا آقایان. در واقع تعداد کاربران خانم در  فیس بوک، 10 درصد بیشتر از آقایان است.

فیس بوک، انتخاب اول نوجوانان آمریکایی است

تقریبا، نیمی از کاربران نوجوان فیس بوک می‌گویند که آن‌ها بیشتر از سال گذشته به این شبکه اجتماعی بها می‌دهند. همچنین فیس‌بوک در میزان استفاده روزانه کاربران نوجوان، رتبه اول را در بین سایر شبکه‌های اجتماعی دارد.

اینستاگرام بین کاربران جوان، از اهمیت بیشتری نسبت به فیس بوک و توییتر برخوردار است

نوجوانان آمریکایی،‌ اینستاگرام را «مهمترین» شبکه اجتماعی می‌دانند. بدین ترتیب، فیس بوک و توییتر در این زمینه، بازی را به اینستاگرام واگذار می‌کنند. این آمار که بر اساس نظرسنجی پایپر جافری که دو بار در سال در بین نوجوانان انجام می‌شود به دست آمده، همچنین اعلام می‌کند که 83 درصد از نواجوانان ثروتمند آمریکایی، در اینستاگرام عضویت دارند. 

در بین کاربران بزرگسال آمریکا، LinkedIn از توییتر محبوب‌تر است

بر اساس گزارش‌ها، لینکداین خصوصا در رده سنی 30 تا 49 سال که به عنوان سال‌های مهم در پیشرفت  شغلی محسوب می‌شود، محبوب‌تر است. همچنین جای تعجب نیست که مخاطبان این شبکه را اغلب افرادی با تحصیلات آکادمیک  تشکیل می‌دهند.

توییتر در جذب مردان، موفق‌تر است

توییتر که تا امروز  به عنوان یک شبکه معتدل در جذب مساوی مخاطبین خانم و آقا محسوب می‌شد، اکنون بیشتر مورد پسند مردان است تا زن‌ها! بر اساس گزارش Pew ، حدود 22 درصد از مردان  و 15 درصد از زنان از این شبکه اجتماعی استفاده می‌کنند.

یوتیوب بیشتر از هر شبکه کابلی دیگری، مخاطبان 18 تا 34 ساله را جذب می‌کند

بر اساس گزارش Nielsen، تقریبا بیش از نیمی از کاربران آمریکایی در رده سنی 18 تا 34 سال، در بازه زمانی دسامبر 2013 تا فوریه 2014 (حدود 3 ماه) از یوتیوب استفاده کرده‌اند. بر اساس گزارش‌ها، این شبکه رتبه اول را در زمینه پخش محتوای دیجیتالی دارد و به این ترتیب در رتبه‌ای بالاتر از هرگونه شبکه دیجیتالی یا تلویزیونی همانند فیس‌بوک یا شبکه تلویزیونی ESPN قرار می‌گیرد. 

Snapchat جوانترین مخاطبان را در بین شبکه‌های اجتماعی دارد

بر اساس آمار، از هر 10 نفر با میانگین سنی18 تا 24 سال،‌ بیش از  6 نفر عضو Snapchat هستند. بنابراین این شبکه گوی رقابت را از آمار 28 درصدی جوانان در اینستاگرام می‌رباید و به عنوان جوانترین شبکه اجتماعی شناخته می‌ش

:: موضوعات مرتبط: اخبار و متفرقه , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
پنج شنبه 23 بهمن 1393 ساعت 21:34 | بازدید : 988 | نوشته ‌شده به دست mahdi | ( نظرات )

دنیای تجارت بسیار بی‌رحم‌تر از آن است که هرچه می‌شنوید را باور کنید. تعداد زیادی از تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند برای باقی ماندن در صحنه‌ی رقابت، بر تبل قابلیت‌هایی از دستگاه‌های خود می‌کوبند که در عمل ارزش خاصی ندارند. حتی گاهی نام‌های بزرگ نیز برای بدست آوردن سهم تبلیغاتی بیشتر، از این موارد دریغ نمی‌کنند.

با توجه به تعداد بسیار زیاد گوشی‌های هوشمند موجود در بازار که البته بسیاری از آن‌ها چندان هم تفاوتی با یکدیگر ندارند، این وظیفه بر قسمت بازاریابی شرکت‌ها محول خواهد شد که منافع سازنده را پیش برده و موجب فروش دستگاه‌ها شوند. این مساله به وضعیتی ختم می‌شود که در آن به خانواده و دوستان هشدار می‌دهیم که هرآنچه سازنده در محتوای تبلیغاتی خود به آن‌ها می‌گوید را چشم‌بسته باور نکنند. البته مشخص است که دروغ‌های آشکار و بزرگ بسیار نادر است و اغلب سازندگان رفتار خود را در این خصوص کنترل می‌کنند. اما این مساله به هیچ وجه به این معنا نیست که آن‌ها از کش دادن و دستکاری حقیقت ابایی داشته باشند.

در اغلب موارد، هدف صحبت ما نمایشی از حقایق اصلی است که اگر تخصص کافی در این حیطه نداشته باشید و قادر به تشخیص تفاوت‌های مهم نباشید، می‌تواند موجب سوتفاهم و فریب خوردن شما شود. بنابراین در زومیت تصمیم گرفتیم مجموعه‌ای از ویژگی‌های متداول گوشی‌های هوشمند را لیست کنیم که اگرچه بسیار عالی به نظر می‌رسند ولی الزاما آنچه انتظار دارید نخواهند بود.

۱. اسپیکرهای استریو دوگانه

گاهی اوقات سازندگان تصمیم می‌گیرند با جای دادن دو اسپیکر «استریوی» جداگانه در دستگاه به اغوا کردن مشتری بپردازند. در این خصوص لازم است حتما چند نکته را در ذهن داشته باشید.

اول از همه آنکه، اسپیکر دوگانه و مجزا الزاما به معنای دو کانال صوتی متفاوت نیست. کانال‌های صوتی جداگانه یکی از الزامات صدای استریو است که باید حتما آن را در نظر بگیرید. اما حتی زمانی که یک گوشی هوشمند صوت را از دو کانال مجزا نیز هدایت کند، باید بدانید که برای ایجاد حالت استریو، محل قرارگیری این اسپیکرها نیز اهمیت کاملا حیاتی دارد. به بیان دیگر، اگر هر دو اسپیکر به اصطلاح استریوی دستگاه در یک سمت قرار گرفته باشند، هیچ چیز از تجربه‌ی صدای استریو بدست نخواهید آورد. البته برخی از گوشی‌های هوشمند به اسپیکرهای استریو قدرتمند در قسمت بالا و پایین مجهز می‌شوند که صدای خروجی فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌کنند و از این قاعده مستثنی هستند.

OPO-speakers

۲. مگاپیکسل‌های دوربین

هیچ‌گاه ذکر این مورد قدیمی نخواهد شد؛ هرچند این یکی احتمالا یکی از حیطه‌هایی است که در آگاهی بخشی در خصوص آن مدت‌هاست در مقابل تبلیغات سازندگان شکست خورده‌ایم. مقدار مگاپیکسل بالاتر در دوربین دستگاه، به معنای کیفیت بهتر تصویر نیست. حتی جالب است بدانید در برخی موارد، مگاپیکسل بیشتر حتی به معنای ثبت جزئیات بیشتر در تصویر هم نیست! یک معیار بسیار بهتر برای تخمین سطح کیفیت دوربین دستگاه، توجه داشتن به اندازه‌ی سنسور دوربین است که درون گوشی‌ها قرار گرفته. این مساله را در نظر داشته باشید که اگر همه‌ی شرایط یکسان باشد، سنسور دوربین بزرگ‌تر، کیفیت بهتری در تصاویر در قیاس با نمونه‌ی کوچک‌تر ارائه می‌کند. 

02 Xperia Z3 White Angle

به بیان دیگر، صرفا بخاطر اینکه مثلا اکسپریا زد ۳ از دوربین 20.7 مگاپیکسلی بهره می‌برد تصور نکنید الزاما کیفیت بهتری در قیاس با گلکسی نوت 4 که به دوربین 16 مگاپیکسلی مجهز شده در اختیارتان خواهد گذاشت. در حقیقت بر اساس آزمایش‌های صورت گرفته توسط زومیت، کیفیت کلی تصاویر ثبت شده توسط گلکسی نوت 4 بهتر از اکسپریا زد ۳ است. برای اطلاع از سطح کیفیت دوربین‌های پرچمدار فعلی بازار، آزمون دوربین زومیت را مشاهده کنید.

۳. هسته‌های بیشتر پردازنده

 اغلب فعالان فناوری می‌دانند که تعداد هسته‌های پردازنده تنها قسمتی از ماجراست و فاکتور اصلی در عملکرد دستگاه به شمار نخواهد آمد. جای تردید نیست که چیپ ۲ هسته‌ای A8 قرار گرفته در آیفون 6 و آیفون 6 پلاس بسیار قدرتمند هستند. بنابراین دفعه‌ی بعدی که یک گوشی هوشمند با 8 هسته‌ی پردازشی دیدید، تنها تصور نکنید که این بازی اعداد است و چون 8 از 2 بزرگ‌تر است پس این دستگاه قدرتمندتر خواهد بود. یکی از دلایل این مساله، ناتوانی پلتفرم‌ها و سیستم‌عامل‌ها در استفاده‌ی صحیح و کامل از توان بیش از دو هسته‌ی پردازشی است و این مساله نه تنها در خصوص پلتفرم و اپلیکیشن‌های پیش‌فرض، بلکه در خصوص برنامه‌های توسعه داده شده توسط توسعه‌دهندگان غیررسمی نیز صدق می‌کند.

TegraK1-Full

جدای از محدودیت‌های پلتفرم، موارد بسیار دیگری نظیر نوع معماری، فرکانس کاری و لیتوگرافی پردازنده نیز در سطح عملکرد دستگاه اثر قابل توجهی دارند.

۴. پشتیبانی از دو سیم‌کارت

اغلب گوشی‌های هوشمند موجود در بازار غرب تنها با یک ورودی سیم‌کارت فروخته می‌شوند اما در اغلب نقاط دنیا و به خصوص کشورها و بازارهای در حال توسعه نظیر ایران، با شرایط متفاوتی روبرو هستیم. در چنین بازارهایی معمولا مصرف‌کننده آزاد است میان مدل تک سیم‌کارت و دو سیم‌کارت به انتخاب بپردازد. گزینه‌ی دو سیم‌کارت همیشه بخاطر ارائه‌ی انعطاف بیشتر در مدیریت اپراتورهای مختلف و در نتیجه مدیریت بهتر هزینه‌ها و مخاطبین برای کاربر اغواکننده است. متاسفانه بارها به افرادی برخورد کرده‌ایم که هیچ اطلاعی از محدودیت‌های فناوری محبوب دو سیم‌کارت که اغلب دستگاه‌ها به استفاده از آن می‌پردازند ندارند.

large-images-dual-sim-slots

بصورت خلاصه، اولین چیزی که در خصوص دستگاه‌های مجهز به دو سیم‌کارت در حالت آماده به کار باید بدانید این است که هنگام استفاده از شبکه‌ی داده یا برقراری تماس با یکی از این سیم‌کارت‌ها، دومین سیم‌کارت در حالت آماده به کار منتظر خواهد ماند که به عبارت دیگر یعنی خارج از دسترس خواهد بود. مورد دوم اینکه، در اغلب موارد ورودی سیم‌کارت دوم تنها قادر به پشتیبانی از شبکه‌ی مخابراتی نسل دوم یا 2G GSM است و در آن خبری از اینترنت پر سرعت یا سایر مزیت‌ها نخواهد بود. در مجموع اگر از کسانی هستید که دائما در حال پاسخگویی به تماس بوده و انتظار دارید از هر دو سیم‌کارت بصورت همزمان در دسترس باشید، بهتر است به دنبال دستگاه‌هایی با دو سیم‌کارت همزمان فعال باشید که نمونه‌های واقعی آن بسیار نادر است.

۵. فضای ذخیره‌سازی داخلی اندک در ازای پشتیبانی از کارت حافظه

در بسیاری موارد، سازندگان گوشی‌های هوشمند برای ارائه‌ی دستگاهی مقرون به‌صرفه مجبور هستند از سر و ته فضای ذخیره‌سازی داخلی آن بزنند. در ذهن اغلب کاربران و خریداران، این مشکل معمولا به سادگی و با در دسترس بودن ورودی کارت حافظه‌ی microSD حل شدنی خواهد بود. این درگاه‌ها معمولا حداقل تا 32 گیگابایت کارت حافظه را پشتیبانی می‌کنند که برای پاسخگویی به نیاز اغلب افراد کفایت خواهد کرد. درست است؟

Kingston-8GB-MicroSD-Mobility-Kit

اما حقیقت به همین سادگی نیست. کارت‌های حافظه‌ی microSD معایب عمده‌ای نیز با خود به همراه دارند. در اندروید 4.4 کیت‌کت و نسخه‌های پس از آن، گوگل قابلیت ذخیره‌ی اپلیکیشن‌ها در حافظه‌ی خارجی را حذف کرد و دلیل آن را به مسائل و نگرانی‌های امنیتی نسبت داد. این مساله بدین معنا خواهد بود که که شما قادر به ذخیره‌ی هیچ چیز جز فایل‌های رسانه‌ای خود بر روی آن microSD جادار نخواهید بود؛ مگر اینکه حاضر به روت کردن دستگاه باشید یا سازنده‌ی دستگاه، سیستم‌عامل را به گونه‌ای تغییر داده باشد که همچنان از این قابلیت پشتیبانی کند. با توجه به نیاز روزافزون اپلیکیشن‌ها به فضای بیشتر و نصب برنامه‌های گسترده‌تر، این مساله می‌تواند به یک مشکل اساسی بدل شود. علاوه بر این، حافظه‌ی داخلی معمولا از سرعت بالاتری برخوردار بوده و خود دستگاه‌ها نیز هنگام اسکن کردن کارت حافظه‌ی خارجی با مشکل مواجه هستند که در برخی مواقع موجب کندی و تاخیر در عملکرد دستگاه خواهد شد. بنابراین، این مورد را نیز هنگام خرید خود در نظر داشته باشد.

۶. سطح روشنایی بسیار بالای نمایشگر

هنگامی که سامسونگ گلکسی اس 5 را به بازار روانه کرد، با تاکید بسیاری به این مساله اشاره کرد که نمایشگر Super AMOLED قرار گرفته بر روی این دستگاه قادر است به سطحی از روشنایی با درجه‌ی 700 نیت دست یابد. ظاهرا از نگاه سامسونگ این مورد یک برتری قابل توجه است که البته در مفهوم صحیح بوده و روشنایی بالاتر نمایشگر موجب کارکرد ساده‌تر با دستگاه در زیر نور مستقیم خورشید خواهد شد. متاسفانه باید گفت که اگرچه صفحه‌نمایش این دستگاه واقعا قادر است به این سطح از روشنایی برسد، اما در مجموع، نحوه‌ی بیان این مساله کاملا گمراه کننده است.

Incredible-display-nit-brightness-levels

دلیل این مساله ساده است. شما هیچ‌گاه در شرایطی غیر از شرایط آزمایشگاهی و در حالت طبیعی به این سطح از روشنایی دست پیدا نخواهید کرد. در حقیقت برای دستیابی به اعداد ذکر شده توسط سامسونگ، لازم است 99.99 درصد از پیکسل‌های نمایشگر را خاموش کرده تا نیروی کافی برای رسیدن به این عدد برای پیکسل‌های باقی مانده فراهم شود. به بیان دیگر اگر شما در حال نگاه کردن به فید فیسبوک، تماشای ویدیو، ثبت تصویر، یا انجام هر کار دیگری با دستگاه خود هستید که بتوان آن را عادی دانست، صفحه‌نمایش دستگاه به میزان قابل توجهی تاریک‌تر خواهد بود. دقیقا به همین دلیل است که شما باید چنین اظهار عقیده‌هایی را با چاشنی طنز نگاه کرده و منتظر نتایج بررسی‌های مستقل باشید.

 ۷. فلاش LED دوگانه

تصویربرداری در شب یکی از نقاط ضعف عمومی گوشی‌های هوشمند به شمار می‌رود که بخاطر سنسورهای بسيار کوچک آن‌ها که قادر به جذب نور کافی از محیط نیست بوجود آمده است. بخاطر همین موضوع، بسیاری از افراد بخاطر داشتن فلاش دوگانه در کنار دوربین دستگاه خود هیجان‌زده خواهند شد؛ هرچه باشد یک لامپ نوری اضافی مسلما موجب افزایش سطح روشنایی در هنگام عکس‌برداری خواهد شد...

خیر، باز هم حقیقت به این سادگی نیست؛ حداقل الزما به این شکل نیست. بر اساس تجربه‌ی ما، پیکربندی فلاش LED دوگانه در یک دستگاه حتی می‌تواند نوردهی کمتری در قیاس با پیکربندی LED تک در دستگاه دیگر داشته باشد. بنابراین تصور نکنید یک فلاش اضافی باعث خواهد شد تصاویر روشن‌تری در تاریکی ثبت کنید؛ قاعدتا باید چنین چیزی ممکن باشد اما مساله به این سادگی نیست. در اینگونه مواقع یا سطح قدرت فلش را مورد بررسی قرار دهید یا به توصیه‌ی ما توجه کرده و میزان گشودگی دوربین را بعنوان یکی از ملاک‌ها در نظر بگیرید.

iPhone-5s-Review-2014-Camera

۸. نازکی دستگاه، بدون هزینه نیست

برای بسیاری از ما، نازک‌تر بودن گوشی به معنای ظاهر بهتر و کلاس بالاتر دستگاه خواهد بود. البته که برای جذاب شدن دستگاه به چیزی بیش از نازکی نیاز است اما قابل انکار نیست که سازندگان فعال در این صنعت در راستای سوزاندن هرچه بیشتر چربی‌ها از دستگاه‌های خود قدم بر می‌دارند. همین مساله موجب شده اکنون شاهد دستگاه‌هایی باشیم که برخی از آن‌ها حتی کمتر از 5 میلی‌متر ضخامت دارند.

vivo-x3

هرچقدر هم این دستگاه‌ها ظاهر برازنده‌ای داشته باشند، چنین گوشی‌هایی معمولا با تعدادی نقطه ضعف همراه هستند که هنگام انتخاب و خرید باید در نظر داشته باشید. برای نمونه، هرچخ گوشی نازک‌تر باشد، فضای کمتری نیز برای جای دادن باتری در آن وجود خواهد داشت که موجب عمر کمتر شارژ دستگاه خواهد شد (البته اندازه‌ی باتری تنها یکی از فاکتورهاست اما فاکتوری تعیین کننده به شمار می‌رود). دوربین دستگاه نیز معمولا یکی از قربانی‌های معمول نازک شدن دستگاه‌ها است. در نهایت نازکی بیشتر دستگاه معمولا به معنای دفع ناقص‌تر حرارت خواهد بود که موجب تاثیر منفی بر پردازنده در استفاده‌های مداوم و کاهش سطح عملکرد آن خواهد شد. افزون بر این، نازکی بیش از حد دستگاه باعث دشواری در دست گیری و کاهش ارگونومی و خوش‌دستی آن خواهد شد.



:: موضوعات مرتبط: اخبار و متفرقه , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
پنج شنبه 23 بهمن 1393 ساعت 21:11 | بازدید : 1086 | نوشته ‌شده به دست mahdi | ( نظرات )

۱ - مثلث شیطان

bermuda-triangle-02

مثلث شیطان یا برمودا منطقه‌ای در بخش غربی اقیانوس آتلانتیک شمالی شامل سه راس برمودا، فلوریدا و پورتوریکو است. مساحت این ناحیه ۱۳۰۰ تا ۳۹۰۰ هزار کیلومتر مربع برآورد می‌شود و یکی از پر ترافیک ترین مناطق دریایی و هوایی به شمار می‌آید.

۲ - پرواز شماره‌ی ۱۹

TBF-Avengers

شهرت مثلث برمودا پس از این واقعه جهانی شد؛ در سال ۱۹۴۵ اسکادران شماره‌ی ۱۹ نیروی دریایی ایالات متحده شامل پنج هواپیمای بمب افکن مجهز به اژدر در طول یک تمرین آموزشی معمولی در این منطقه به طور کامل ناپدید شدند. این هواپیماها قبل از پرواز کاملاً مجهز و چک شده بودند و آنچه بیشتر این حادثه را مرموز می‌کند ناپدید شدن این اسکادران در هوای صاف و در زمان صلح است.

۳ - آب‌های سفید

white-waters

قبلِ از دست دادن تماس رادیویی با سواحل جنوب فلوریدا رهبر پرواز ۱۹ گزارش‌های مرموزی را مخابره می‌کند. به گفته‌ی وی همه‌چیز و حتی اقیانوس حالت عجیبی به خود گرفته و آن‌ها در حال ورود به آب‌های سفید هستند، زمانی که هیچ چیز درست به نظر نمی‌رسد. با وجود تحقیقات طولانی دولت هیچ خبری از این پنج هواپیما و ۱۴ خدمه‌ی آن پیدا نشد و به این ترتیب نام شبح‌وار مثلث برمودا در ذهن‌ها تثبیت شد. گفته می‌شود آب‌های سفید حتی از فضا هم قابل مشاهده هستند.

۴ - ستاره‌ی آریل

star-ariel

اعتقاد بر این است که مثلث برمودا مسئول ناپدید شدن بیشتر از ۵۰ کشتی و ۲۰ هواپیما در طول قرن گذشته بوده است. در ۱۷ ژانویه ۱۹۴۹ هواپیمای ستاره‌ی آریل متعلق به بریتیش ایرویز آمریکای جنوبی در حالی که از کیندلی به سمت کینگستون جامائیکا پرواز می‌کرد، در شرایط آب و هوایی کاملاً آرام در این منطقه ناپدید شد و تاکنون هیچ اثری از هواپیما و ۷ خدمه و ۱۳ مسافر آن یافت نشده است.

۵ - ملکه‌ی گوگرد

sulpher-queen

Sulphur Queen تانکر حمل گوگرد مذاب متعلق به نیروی دریایی آمریکا بود که با ۳۹ خدمه در ۴ فوریه سال ۱۹۶۳ و بعد از فرستادن یک پیام رادیویی عادی برای همیشه ناپدید شد. پس از بی‌فایده بودن تلاش‌ها برای تماس با این کشتی تیم‌های جستجو به محل اعزام شدند اما با بیشتر از دو هفته تلاش و جستجو فقط چند تکه‌ای که در تصویر بالا می‌بینید از این کشتی یافت شد. نگرانی اصلی از آنجا می‌آید که این کشتی نیز در مثلث شیطان ناپدید شده است.

۶ - سایکلوپ

Cyclops

U.S.S. Cyclops کشتی عظیم زغال سنگ بود که در سال ۱۹۱۸ پس از ترک بارابادوس به سمت بالتیمور بدون به جای گذاشتن هیچگونه اثری همراه با ۳۰۶ خدمه و مسافرش ناپدید شد. این بزرگترین ضربه‌ای است که تاکنون به نیروی دریایی آمریکا بدون نبرد وارد شده است.

۷ - نرئوس

USS Nereus

USS Nereus یکی از چهار کشتی زغال سنگ است که برای شرکت در جنگ جهانی اول در خدمت نیروی دریایی آمریکا قرار گرفته بود. نام این کشتی از الهه‌ی یونانی حافظ ملوانان می‌آید. زمانی پس از ۱۰ نوامبر ۱۹۴۱ در راه بازگشت به پورتلند از سنت توماس در جزایر ورجین این کشتی همراه با ۶۱ خدمه در همان مسیری که کشتی خواهرش، پروتئوس یک ماه پیش ناپدید شده بود، ناپدید شد.

۸ - پروتئوس

USS Proteus AC-9

USS Proteus کشتی زغال سنگ نیروی دریایی آمریکا است که به کشتی تجاری تبدیل شده بود. در ۲۳ نوامبر ۱۹۴۱ زمانی که پروتئوس از سنت توماس در جزایر ورجین عازم بندری در ساحل شرقی ایالات متحده بود، این کشتی ۱۶۵ متری حامل ۵۸ خدمه و محموله‌ای از سنگ معدن بوکسیت آلومینیوم بدون هیچ ردی ناپدید شد، دو خواهر از سه خواهر دیگر این کشتی نیز به سرنوشتی همانند پروتئوس دچار شدند.

۸ - فعالیت‌های ماوراء الطبیعه؟

strange-clock

نظریه‌های مرموز زیادی در تلاش برای توضیح ناپدید شدن‌ها در این منطقه ارائه شده است، از آدم ربایی بشقاب پرنده‌ها، سفر در زمان، دروازه‌هایی به ابعاد دیگر و ناهنجاری‌های میدان مغناطیسی تا پدیده‌های ژئوفیزیکی و حباب‌های عظیم گاز متان. نظریه‌ی محبوب دیگری نیز به استقرار شهر از دست رفته‌ی افسانه‌ای آتلانتیس در زیر آب‌های این منطقه و تداخل تکنولوژی پیشرفته‌ی آن با وسایل نقلیه نزدیک به آن اشاره می‌کند.

۹ - توضیحی منطقی

plane-lightning

در‌واقع بسیاری از ناپدید شدن‌ها در مثلث برمودا شبیه حوادثی است که در مناطق دیگر جهان نیز روی می‌دهد. شواهدی مبنی بر تأثیر غیر عادی این منطقه بر تعداد زیادی از وسایل نقلیه‌ی گذرا از آن وجود ندارد، طوفان‌های غیر قابل پیش‌بینی در این منطقه به وجود می‌آیند و طبق گزارش نیروی دریایی جریان اقیانوسی گرم و قوی گلف استریم در این منطقه می‌تواند باعث تغییرات سریع و خشن آب و هوایی شود؛ همچنین این جریان می‌تواند به سرعت هرگونه شواهدی از وسایل نقلیه را نیز پاک کند.

۱۰ - اعماق تیره

carrib-shipwreck

یافتن کشتی‌ها و هواپیماهایی که در این منطقه غرق شده‌اند کاری بسیار دشوار است. قسمت‌هایی از مثلث برمودا در عمیق‌ترین بخش اقیانوس اطلس قرار گرفته است، جایی که عمق آب به حدود ۹۲۰۰ متر می‌رسد بنابراین نباید انتظار یافتن غرق شدگان در این منطقه را به سادگی داشته باشیم. تصویر بالا کشتی غرق شده‌ی کارائیب را که توسط محققان سازمان ملی اقیانوسی و جوی ایالات متحده در سال ۲۰۱۱ کشف شد را نشان می‌دهد.



:: موضوعات مرتبط: اخبار و متفرقه , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
پنج شنبه 23 بهمن 1393 ساعت 21:1 | بازدید : 1011 | نوشته ‌شده به دست mahdi | ( نظرات )

امروزه توقع ما از طراحی گوشی‌های همراه بسیار بالا رفته و حتی از بدنه یکپارچه آلومینیوم وان M8 اچ‌تی‌سی و طراحی جی ۳ ال‌جی نیز ایراد می‌گیریم. اما قبل از اینکه در سال ۲۰۰۷ آیفون معرفی شود، گوشی‌های موبایل برای فروش بیشتر با طراحی و ظاهری خلاقانه تولید می‌شدند که این دستگاه‌ها برای آن روز‌ها خلاقانه و برای هم‌اکنون بسیار عجیب و غریب به نظر می‌رسند.

همه ما خلاقیت را دوست داریم اما گاهی اوقات تغییر طراحی دستگاه‌های موبایل توسط کمپانی‌های تولید کننده، باعث ساخت زشت‌ترین گوشی‌هایی شده که دیگر به سختی می‌توان به آن‌ها لقب موبایل داد و در دست گرفت. ۷ نمونه از این تلفن‌ها را در ادامه خواهید دید

۷. نوکیا ۷۶۰۰

7600nokia 

اگر بخواهیم درباره گوشی‌های غیر هوشمند صحبت کنیم، به خوبی می‌دانیم که نوکیا در گذشته سلیقه زیادی برای طراحی و ساخت داشته است. اما مدل ۷۶۰۰ این شرکت به شکل عجیب و غریبی طراحی شده است. همانطور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید؛ دکمه‌های تنظیم صدا در بدنه بسیار ضخیم سمت چپ دستگاه جای گرفته‌اند و ترتیب قرارگیری شماره‌های موبایل بسیار سخت و رنج آور برای کاربر طراحی شده است. این موبایل در سال ۲۰۰۳ عرضه شد.

۶. سامسونگ Juke 

juke

همانطور که از ظاهر این دستگاه مشخص است، موبایل Juke سامسونگ برای عاشقان موزیک ساخته شده بود و طراحی شبیه به یک دستگاه پخش کننده MP3 داشت. کم عرض بودن بدنه این دستگاه، کنترل و کار کردن با دستگاه را سخت کرده و نکته جالب‌تر اینکه قسمت چرخنده روی بدنه اصلی در هنگام تماس قفل نمی‌شود و اگر موبایل را به درستی در دست نگرفته باشید، ممکن است گوشی به سمت دیگری برود. دوربین این دستگاه برای استاندارد‌های سال ۲۰۰۷ خوب تعیین شده اما باز هم اندام باریک، کاربرد دوربین را سخت کرده بود. این تلفن همراه سال ۲۰۰۷ به بازار آمد.

۵. توشیبا G450

toshiba-G450 

با یک نگاه کوتاه به ظاهر موبایل توشیبا پیش خود فکر می‌کنیم که اصلا نحوه استفاده از آن به چه شکل است. این دستگاه در ابعاد بسیار کوچکی ساخته شده و تنها ۵۷ گرم وزن و ۹۸ میلی‌متر بلندی دارد. همچنین به یک دکمه مجزا  برای جواب دادن/قطع کردن تماس در بدنه کناری مجهز شده است. عادت کردن به استفاده از دو شماره گیر مجزا و دکمه کناری برای برقراری یا خاتمه تماس در این دستگاه برای هر فردی مدت‌ها طول خواهد کشید. این موبایل سال ۲۰۰۸ عرضه شد.

۴. موتورولا  StarTAC Rainbow

startac rb اگر فکر می‌کنید موتورولا همیشه گوشی‌هایی همچون نکسوس ۶ و موتو ایکس تولید می‌کرده و این زبان طراحی همیشگی این کمپانی است، سخت در اشتباه هستید. کمپانی آمریکایی تلفنی با نام StarTAC تولید کرده که طراحی پلاستیکی و بچه گانه دارد. در آن زمان احتمالا یکی از بهترین گزینه‌های خرید تلفن همراه برای کودکان همین گوشی بوده است. نسل‌های آینده این دستگاه در سال ۲۰۰۴ به مدل معروف RAZR موتورولا تبدیل شدند. StarTAC در سال ۱۹۹۷ به بازار آمد.

۳. Haier P7

p7big2 

گوشی همراه عجیب دیگری که معرفی می‌کنیم مدل P7 شرکت Haier است که در سال ۲۰۰۴ تولید شده بود. باتری این موبایل امکان ۳ ساعت مکالمه مداوم را فراهم می‌کرد و دوربین اصلی این دستگاه نیز کیفیت VGA داشت. ضخامت بسیار زیاد ۰/۷۲ اینچی این دستگاه باعث می‌شود طراحی این دستگاه را به عنوان زشت‌ترین و بی‌منطق‌ترین دستگاه در لیست بدانیم. P7 سال ۲۰۰۴ به بازار آمد.

۲. Virgin Mobile Lobster 700TV

700tv 

نه تنها طراحی و ظاهر این دستگاه هیچ خلاقیتی ندارد بلکه نام انتخاب شده برای آن نیز وحشتناک به نظر می‌رسد. معلوم نیست کدام بخش این دستگاه شبیه به خرچنگ دریایی است که نام Lobster برای آن انتخاب شده است. اما این ویندوز موبایل با درگاه MicroUSB، دوربین ۱.۳ مگاپیکسل، حافظه ذخیره سازی ۱۲۸ مگابایت همراه شده بود که برای یک دستگاه ساخت سال ۲۰۰۶ بد نیست. باور این موضوع سخت است، اما HTC این موبایل را ساخته است. 

۱. نوکیا ۷۲۸۰

nokia-7280-lipstick 

دستگاه دیگری از نوکیا که ظاهری شبیه به رژلب دارد. با نگاه به این گوشی همراه به خودمان می‌گوییم واقعا نوکیا چه فکری کرده و این دستگاه را به تولید رسانده است؟ رنگ قرمز استفاده شده در آن ظاهری زشت‌تر به آن داده و نبود صفحه کلید برای استفاده در این موبایل حتی موضوع تلفن بودن این دستگاه را زیر سوال می‌برد. نوکیا تنها چند دکمه برای ناوبری به سمت بالا و پایین تدارک دیده و دکمه‌ای برای قطع و برقراری تماس.



:: موضوعات مرتبط: اخبار و متفرقه , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
آخرین عناوین مطالب